Themabewertung:
  • 0 Bewertung(en) - 0 im Durchschnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vorankündigung: Rätselportal komplett überarbeitet
#91
(02.10.2010, 22:08)berni schrieb: Ja ich hab' das auf 10 hochgesetzt.

Du meinst sicher auf 11. Wink

Zitieren
#92
Halb-halb, wie mir scheint. Eins mit 10 Lösungen ist noch mit blauen Sternen, aber mit Bewertung der Schönheit...
Zitieren
#93
Ok, wer hat bei meinen Lügner-Rundwegen und dem mit gespaltener Persönlichkeit "sehr leicht" angegeben? Biggrin

Ansonsten: Vielen Dank, ist sehr interessant. Hab aber noch ne Frage:

Wie steht es bei der Schönheit mit den Farbbereichen? Ich hab die mit Abmessen irgendwie nicht zugeordnet bekommen...


Schönen Gruß,

Calavera, staundend, dass er im Schnitt auf 126 Löser kommt
Zitieren
#94
(02.10.2010, 22:50)ibag schrieb:
(02.10.2010, 22:08)berni schrieb: Ja ich hab' das auf 10 hochgesetzt.

Du meinst sicher auf 11. Wink

Nene, schon 10. Es gibt ja nicht jeder immer für alles eine Bewertung ab... Manchmal wird auch nur eines der beiden Kriterien bewertet. Wenn ich beispielsweise den Computer zum Lösen eines Rätsels eingesetzt habe, traue ich mich nicht mehr, die Schwierigkeit abzuschätzen...

(03.10.2010, 02:12)Calavera schrieb: Wie steht es bei der Schönheit mit den Farbbereichen? Ich hab die mit Abmessen irgendwie nicht zugeordnet bekommen...

Ich hab' die nicht ganz linear angeordnet, weil man irgendwie berücksichtigen muss, dass viele Leute sich nicht trauen, ganz unten anzukreuzen. Die genauen Zahlen kann ich noch irgendwann nachliefern, im Moment bin ich etwas unter Zeitdruck. (Kann man aber auch ablesen, wenn man die Maus auf einen %-Wert fährt und kurz wartet.)

Grüßle, Berni
Zitieren
#95
This new feature is very interesting!

But it also brings questions to me, so I don't know if I want to know it all!
Why would someone rate
- addierter ueberlappungssudoku III
- addierter neuner
- ausgedehnte mittagspause
- gefuellter rundweg II
with one star for difficulty?
Did he/she made an error? Or is he/she wanting to undermine the system?

Other thing: I consider (most of) my puzzles as high quality.
First of all I am very surprised to see that even puzzles that are rated on average over 90% for beauty still have some values for beauty of 3. The good news is that so much more people filled in 5, that the average is still good. But also some of my creations are valued with 1 and 2. That makes me a bit sad, even more because I hardly ever use that values myself to rate other peoples puzzles. When I think I will give such a low rating, I simply stop solving, because puzzle solving should be fun in the first place.

So, also with the rating for beauty, I wonder if people made mistakes, or wanting to try to undermine the system...

Finally I am surprised to see that a puzzle can be solved over 30 times and still not appears in the list. (Or is there an error on the puzzle bunte vierecke knapp daneben?)

All in all I like the new features.
Thanks Berni!
Zitieren
#96
(03.10.2010, 08:03)Richard schrieb: Why would someone rate [...] with one star for difficulty?
Did he/she made an error? Or is he/she wanting to undermine the system?

Some of my harder puzzles receive only one star, too, so I guess people make errors. The alternative would be people thinking "What?! You think you're so smart that you only give this puzzle 3 stars? I'll show you! I'm so smart it only receives one star..." But that doesn't make sense for puzzles whose average is 5 stars. So I'm pretty sure one or more people made a mistake.

(03.10.2010, 08:03)Richard schrieb: Other thing: I consider (most of) my puzzles as high quality.
First of all I am very surprised to see that even puzzles that are rated on average over 90% for beauty still have some values for beauty of 3. The good news is that so much more people filled in 5, that the average is still good. But also some of my creations are valued with 1 and 2. That makes me a bit sad, even more because I hardly ever use that values myself to rate other peoples puzzles. When I think I will give such a low rating, I simply stop solving, because puzzle solving should be fun in the first place.

So, also with the rating for beauty, I wonder if people made mistakes, or wanting to try to undermine the system...

Same phenomenom here, even if I ignore the puzzles that are "Meta". Also here I'm hoping for mistakes, but in the end it doesn't matter. If you have a look at online polls in general (for example amazon- or youtube-ratings) as soon as there is a sufficient number of participants there are always some variation no matter how good the article or video is...

I guess and hope it all evens out over time.


Calavera
Zitieren
#97
Ähm. ich trau mich ja kaum zu fragen - aber wo finde ich denn diese neuen features? (Es ist sicher nur 1-Stern-Rätsel, aber ich kanns trotzdem nicht lösen. Wink )
Zitieren
#98
Rätselportal -> Rätsel einstellen -> Statistik
Zitieren
#99
(03.10.2010, 13:51)Calavera schrieb:
(03.10.2010, 08:03)Richard schrieb: Why would someone rate [...] with one star for difficulty?
Did he/she made an error? Or is he/she wanting to undermine the system?

Some of my harder puzzles receive only one star, too, so I guess people make errors. The alternative would be people thinking "What?! You think you're so smart that you only give this puzzle 3 stars? I'll show you! I'm so smart it only receives one star..." But that doesn't make sense for puzzles whose average is 5 stars. So I'm pretty sure one or more people made a mistake.

It could also be: It's ratet 5 stars, but I think it's only 4, so I'll give it a 1 to get it closer to where it should be. Silly, but a possible explanation.
Zitieren
Berni, vielen Dank für die neuen und inzwischen weiter verfeinerten Statistiken! Nicht nur die ganzen Auswertungen für die selbst erstellten Rätsel freuen mich sehr. Auch z.B. die Übersicht der Nationalitäten hat mich sehr angenehm überrascht. Wenn ich jemandem vom Portal erzähle hab ich bisher gern die Niederlande, Argentinien und die Türkei erwähnt und jetzt kann ich sagen, dass Rätsler aus 20 Ländern im Portal mitmachen. Toll!
Zitieren


Möglicherweise verwandte Themen...
Thema Verfasser Antworten Ansichten Letzter Beitrag
  Rätselportal Ladezeiten optimieren gepa 3 1.952 18.08.2022, 09:47
Letzter Beitrag: Realshaggy
  Rätselportal <-> Sudokuportal ildiko 147 117.276 12.02.2022, 17:50
Letzter Beitrag: Hausigel
  Rätselportal goes HTML5 berni 22 31.417 08.07.2019, 07:59
Letzter Beitrag: Statistica
  Rätselportal und Android surbier 2 6.340 19.09.2016, 13:07
Letzter Beitrag: surbier
  Ladezeit im Rätselportal geophil 3 7.905 27.11.2010, 12:12
Letzter Beitrag: berni

Gehe zu:


Benutzer, die gerade dieses Thema anschauen: 1 Gast/Gäste